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[News] Ten critiques of Tera (A Review)Follow

#1 Sep 09 2010 at 11:30 AM Rating: Decent
Found a Korean Gamer Review of Tera from the latest KCBT. The Latest KCBT used a more updated version compared to the FGT 2 Client so it's important to keep that in mind. Also this gamer has played well past level 30, so he would of had more exposure than any FGT Tester.

Korean Text:
Quote:
1. 퀘스트 위주의 플레이
퀘스트 의존도가 상당히 높은 편이었다.
내가 릴온라인 이후 MO는 접해보질 않아서 다른 유저분들과 의견이 갈릴 수도 있지만…
일단 퀘스트를 하지않으면 안되게 시스템이 되있는 듯한 인상을 주었다.
퀘를 하지않으면 무기얻기도 힘들거니와 렙업도 힘들다.
때문에 ë”ê°€ 자유도는 떨어지는 느낌이었다.

2. 공방의 존재에 의문…
공방이란 테라에서 무기나 방어구 등을 제작할 수 있는 곳으로…
수도인 벨리카에만 존재하는 곳이다.
근데 이 공방자체가 현재로선 왜 존재하는지 조차 의문스럽다.
수도에서만 제작이 가능한데다가 시간제한이 있는 베타의 특성 상…
퀘스트 도중 페가수스를 타고 돌아오면서까지 제작하는 사람이 몇이나 될까?
(베타가 아니더라도 페가수스타고 와서까지 제작할지 의문…)
더군다나 공방시스템도 초보자가 하기엔 어려운 점이 너무많고 제작하는데 시간도 오래걸린다.
시간투자에 비해 퀘로얻은 동렙 방어구와 비교했을때 성능차이도 얼마안나니 사용할 일이 없는건 당연지사.
현재는 그냥 무기나 방어구 주는 퀘를 깨서 얻는게 휠씬 빠르고 간편하다.
(퀘스트를 하면 렙업과 동시에 무기와 방어구도 얻을 수 있으니 일석이조)

3. 비효율적인 사냥터 텔레포트
마을에서 초소(사냥터거점)ë¡œ 이동은 되지만 초소끼리 이동은 안되게 되있어 í•ìƒ 마을을 거쳐가야한다는 단점이 있다.
테라 분위기 상 초소마다 텔레포트하는 곳이 있는건 좀 이상할꺼 같긴하지만…-_-;;
그리고 페가수스도 처음 한두번은 멋지고 재밌지만 매번 페가수스로만 수도(벨리카)로 이동가능하다는 점도 문제.
하긴 그렇다고 벨리카까지 텔레포트가 가능해지면 페가수스의 존재가치가 없어지겠지만…

4. 화폐의 가치절하
다른 게임보다 돈이 불필요한 편이다.
몹에게서 얻는 돈은 많은데 비해 상점의 물품가격은 상대적으로 싼편이다.
현재로선 스킬배울 때나 타유저에게 무기&방어구 구입 할 때 아니면 큰돈 쓸일이 전무하다.
(나ì—시도 끝날때까지 50만 가까이 가지고 있었다…-_-ã…‹ 그마저도 스킬 다배우고 남은거…)
돈의 가치가 낮아서 그런지 무기&방어구 가격도 천차만별이다.
현질을 유도하지 않는 게임이 장점도 있고 단점도 있겠지만…
왠지 모르게 게임의 가치까지 평가절하되는 느낌이랄까?
현질을 옹호하는게 아니다.
다만, 어느정도 화폐개혁은 필요하다고 생각된다.

5. 타격감에 대해 몇가지 의문
솔직히 유저들이 별로없는 밤시간 때가 아니면 제대로된 타격감을 느끼기 어려웠다.
앞서도 몇번 말했지만 RYL온라인이라는 타격감쩌는 MO를 했었는데…
그에 비하면 아직이라는 느낌이다.
탁 걸리는 맛이랄까?
때렸을 때 효과음과 모션이 살짝 멈칫하는 맛과 같은 때리는 느낌이 약하달까…
그리고 인던의 몇몇 인간형캐ë¦ë“¤ì—ê²Œì„œ 타격감이 전혀 느껴지지 않았다.
그냥 허공에 칼질하는 느낌.

6. 각 캐ë¦ë³„ 특징을 명확히하고 서로간 밸런스 조절이 í•„ìš” (각캐ë¦ë³„ 특화된 스킬도 í•„ìš”)
다른 캐ë¦ë“¤ê¹Œì§€ 직접 키워본건 아니라 ëë¼ê³  이야기하긴 어렵지만…
무사와 대결을 í•´ë³´ê³  무사캐ë¦ì„ 쓰시는 분의 이야기를 들어보니…
확실히 별다른 무사만의 특징이 없다고 봐도 무방할 정도다.
광전사에 비해 중갑도 아닌 경갑을 쓰면서 공속도 검투사에 비하면 느린편이고…
광전사와 공속차이도 심하지 않으면서 공격력 차이는 꽤나는 편…
나는 검투사만 키워봐서 잘모르겠지만…
다른 캐ë¦ê³¼ 검투사를 같이 키워보신 분들이 검투사는 사기캐ë¦ì´ë¼ê³  하더라 ã…‹ã…‹
어찌됬는 무사캐ë¦ë¿ë§Œì•„니라 다른 캐ë¦ë“¤ê³¼ì˜ 밸런스 조절이 필요하다고 생각된다.
캐ë¦ë³„ 특징을 명확히하고 특화된 스킬도 필요함.

7. PK시스템의 문제

아직 베타니 ë ê·¸ë ‡ë‹¤ì§€ë§Œâ€¦
PK에 제약이 너무 없는거 같다.
PK를 좋아하시는 분들은 이런 시스템에 만족하시겠지만…
당하는 유저들로서는 게임을 떠날 것이다.
때문에 ë”ê°€ 제약이 필요하다고 생각하는데…
예를 들면, 유저를 죽인 수만큼 명성을 달리 ì •í•´ì„œ 이런 캐ë¦ë“¤í•œí…ŒëŠ” 몰빵을 가능하게 만든다던가…
몹처럼 적용해서 파티로 잡을 수있게 만들면 재밌을 수도 있겠다. ㅋㅋㅋ
경치와 아이템도 떨궈지게 만들면 더 좋고.

8. 논타겟팅의 장점을 죽인 느낌…
개인적으로 논타겟팅의 맛은 컨트롤이라고 생각한다.
몹을 상대하면서 패턴을 읽고 치고빠지는 맛이 있어야하고…
렙이 낮아도 컨트롤만 좋으면 고렙 몹잡을 때 다소 시간이 걸리더라도 잡는게 가능해야하는데…

테라에선 단타가 없고 기본공격이 연타스킬로 되있고…
피하는건 회피기술로 한정되있고 패턴 또한 단순해지기 때문에…

진정 논타겟팅을 원하는 유저들에겐 좀 아쉬움으로 남는다.
하긴 지금 테라에 단타를 넣으면 어색할 꺼 같긴하다.
대신 ë”ê°€ 공격패턴이 좀 다양했으면 좋겠다.
(RYL을 하면서 기억에 남는게 기사캐ë¦ìœ¼ë¡œ 한대만 맞아도 골로가는 ê³ ë ™ 몹을 잡아봤는데 단타컨트롤로 몹주의를 빙글 돌면서 한대도 안맞고 잡아냈던게 ì°¸ 재미있었다.)
9. 스킬시스템의 단조로움
스킬트리가 없어서 키우기는 정말 편하긴 했다만…
같은 직업의 캐ë¦ë¼ë¦¬ 있으면 획일화된 느낌이 든다.
솔직히 외형만 틀리지…
동렙의 같은 직업이면 HP와 MP까지 같을 꺼같다는 느낌마저 들었다…ㅋㅋㅋ
때문에 ë”ê°€ 변화가 필요하다고 생각하는데…
예를 들면, 스킬트리를 나눠서 짠다음에 몇렙 이후에는 전직을 할수 있게 만든다던지…

10. 그래픽 최적화와 안티/비방 문제 그외 등등…
아직 최적화가 많이 덜된 거 같다.
ë”ê°€ 부드러운 느낌이 부족하달까?
랙 때문일지도 모르겠지만…
ë ì•žìœ¼ë¡œ 최적화에 주력한다했으니…
다만, 왜 안티와 비방은 적용이 안되는 건지 모르겠다.
아직 베타인 테라와 비교하긴 그렇지만…
같은 언리얼엔진을 사용하는 마영전의 경우 자체적용옵션은 없지만 강제적용하면 그래도 잘먹는다.
심리스효과가 문제가 되는지는 모르겠다만…
가능하면 적용가능하게 만들어주는 것이 좋을 것이다.

================================================

테라를 깔 목적으로 이 글을 쓴게 아니다.

열흘이라는 짧은 기간동안 정말 재미있게 플레이했으며…
그 중 몇가지 아쉬운 점과 고쳤으면 하는 점을 부각시키기위해 썼다.

앞으로 테라가 성장하는데 도움이 됬으면 하는 바람이다.

오픈베타 때는 좀더 완성도 높은 모습으로 나와주기를 기대하며 이만 마치겠다.

(오베 때는 ìºë¦ ì´ˆê¸°í™” 되겠죠? ã… _ã…  그동안 ì •ë“  나의 포포리여 안녕T^T)
27까지 키운건데 이데로 없어진다니 아쉽네…ㅠ_ㅠ


Google Translation:
Quote:
1. Quest-oriented views
Dependence was significantly higher side quests.
Rilonrain since I have not had a chance MO yujeobun your thoughts with others, but this may be shouting ...
If not, the quest system is a ridiculously doeitneun gave the impression.
If not, the weapon hard to even get kwereul repeop; but also difficult.
Something that falls due to the feeling of freedom, respectively.

2. Workshop on the question of the existence ...
Tara is back in studio to create weapons and armor to a place ...
Valley, a place exists only in the capital of the car.
But the studio itself even exists right now, I question why.
This can only be produced in a time-out handedaga characteristics of the beta-phase ...
In quest to get back on during the voyage that he made many?
(If not the beta to come aboard Pegasus, the question should be made ...)
Furthermore, the studio system, even beginners to create too many points too hard it takes a long time.
Kweroeoteun dongrep armor compared to the time investment, differences in performance when compared with the 12 available for long-hh dangyeonjisa Nani.
You just wake up and I get weapons and armor kwereul a much faster and convenient.
(Repeop and at the same time the quest to obtain weapons and armor, so the birds with one stone)

3. Teleport inefficient hunting
Patrol in the town (hunting base) to go between the posts, but the ridiculously supposed to go through all the town has shortcomings.
Tara teleport to the atmosphere where every phase checkpoint's what you'll be a little more to lose, but ... -_-;;
And Pegasus is also a nice, funny the first couple times, but each may only Pegasus (belrika) Go to the possible problems viscosity.
Teleport to Valley Car hagin But if that becomes the existence of Pegasus, will pass away, but it is worth ...

4. Value of the currency devaluation
Extra money than any other game side.
Mopegeseo lot of money getting the price of goods than the shops is a relatively ssanpyeon.
Right now, time to learn skills tayujeoege buy weapons & armor when you can not remember a lot of money, or is the executive director.
(I, too have had close to 50 million until the end ...-_-ã…‹ dabaewoogo nameungeo ameliorating the skills ...)
Weapons & Armor grunge low value for money prices range widely.
The game does not induce hyeonjil advantages and disadvantages, but also ...
The value of knowing why the game is to write books about the devaluation?
Hyeonjil application does not advocate.
However, the extent of monetary reform is necessary.

5. A few questions about the impact
Bamsigan frankly not much time for that user, or some kind of difficult to feel the impact.
Like I said earlier, how many times the impact RYL Online jjeo to the MO, but ...
If you still feel like he is compared.
Tak tastes like what it takes?
When you beat the sound and motion to flinch a little weak, lacking taste and feel the same hit ...
Carrick indeonui from some human impact, and brother did not feel at all.
Cutting just a feeling in the air.

6. To clarify the characteristics of each kaerikbyeol seorogan need to adjust the balance (gakkaerikbyeol require specialized skills)
What is not raised directly bongeon other Carrick deulkkaji It's hard to tell, but ...
Samurai warrior trying to fight for Carrick to write a story for a minute ... I
Did not have any special features look quite okay and maybe it extremely expensive.
Gyeonggapeul writing than four non-optical junggapdo gladiator attack speed slow in comparison to the side and ...
Photoelectric 4 without severe damage and attack speed difference between the side ... the kkwaenaneun
Gladiator, I do not know ... I'm looking at 40,000 raised
Carrick and others who have seen raised as a gladiator and a gladiator fraud Said Carrick ã…‹ ã…‹
Bridging as well as how safe the other Carrick Carrick should be considered with the balance control.
Kaerikbyeol to clarify the characteristics of specific skills needed.

7. PK system problems
Well yes, but ... still betani
PK-constrained so I guess not.
PK and lovers meet in such a system would be so kind ...
Being eliminated as the user will leave the game.
Some restrictions are necessary due to ...
For example, a user reputation, unlike the number of killed molppang we call it a racket, this is Michael Carrick makes us ...
Mopcheoreom created by applying to the party fun, you might be able to catch. Blah blah
Tteolgwojige scenery and create a better item.

8. Killed nontagettingui feel the benefits ...
Nontagettingui personally think the taste control.
While the methods behind the relative pattern should enjoy reading and being hit ...
If you're a lower controls repyi gorep mopjapeul can grab when you need if it takes some time to ...

In Terra danta no skill base to attack doeitgo battered ...
Neungeon be limited to avoid evasion techniques and patterns become simpler because of the ...

Nontagettingeul really want to inconvenience the user leaves little bastards.
Tara now in the awkward placing hagin danta is going to lose.
Instead, a variety of patterns, I hope some attacks.
(RYL and remember nothing but the right of one car golroganeun gorep articles on the methods behind Carrick saw him swing mopjuuireul danta control anmatgo sniffed around, no one was mean to funny.)

9. The monotony of the skill system

Raising the skill tree is really so convenience because've thrown ...
If the same job between the Carrick uniform feel.
Honest mistake in a shape ...
If the same job dongrepui HP and MP even went to the same feeling ... blah blah kkeogatdaneun
We think it's because I need something different ...
For example, a skill tree that split after myeotrep to squeeze well to be able to make a former cast ...

10. Graphics optimization and anti-/ libel issues, etc. More ...
I think a lot of optimization still stunted.
This scarce and lacking something smooth?
Maybe it's the rack but ...
What we should focus on optimizing, so ...
However, why this should not apply the anti-flood and I do not know.
Yet compared with beta hagin Tara, but ...
If you are using the Unreal engine, such as self-applying mayoungjeonui option but to enforce the still neunda Nice.
Seu psychological effects do not matter just happens to ...
If possible, it would be nice as to make applicable.

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The purpose of this article with the chick Tara is not write it.

I play for a short period of ten days was fun ...
Among them, a few critical points and points to gochyeoteu wrote, trying to highlight.

Terra future growth is the wind doeteumyeon help.

When you look more into the open beta to throw expect high quality and I'm like 20 000.

(Ohbe initialized when Carrick is on the table think the future will more than the meantime, Lee Po-Hi, my beloved T ^ T)
It's grown up to 27 missing as demand for pity ... think the future will mean


TL;DR Notes:
The writer complains about certain features not working, Currency devaluation (He ended CBT with 50 million), PK System flaws, Crafting, teleporting, etc. Also, take it with a grain of salt, it is a terrible translation, and an review from a few months ago

Edited, Sep 9th 2010 1:34pm by Eruadan
#2 Sep 16 2010 at 5:07 PM Rating: Excellent
It's important to note that a localized version of TERA is going to be released in North America and Europe. This version is going to be heavily westernized, apparently quite a bit different from the Korean system. Anyone is free to correct me here, of course. I believe really high level Tera play will allow much faster farming than in traditional targeting system MMOs. If money, for instance, is too plentiful in the end, how do you make that into a positive thing? It shouldn't be too hard to fix, or replaced with something more interesting (*cough* high skill level PVP, let's go).

Edited, Sep 17th 2010 2:50am by ChocoIncognito
#3 Nov 05 2010 at 12:37 PM Rating: Decent
You're right Gaga, En Masse Entertainment has complete control over the Westernized version of Tera. Games like AION, did not therefore still had the heavy scent of Asian grinders at launch. This doesn't necessarily mean those problems would not be present but there is a much higher chance that those problems will not be present. The US/EU version will most likely release Q3/Q4 2011 which is a good bit after it's Asian counter-part.
Necro Warning: This post occurred more than thirty days after the prior, and may be a necropost.
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